Trafikregler.

Nu tänkte jag rada upp ett antal trafikregler som jag anser väsentliga. Jag förstår ärligt talat inte att det inte händer fler olyckor än vad det gör. Så snälla trafikanter, håll Er nu till mina regler.

  • Använd blinkers.
  • Blinka innan du bromsar.
  • Håll avståndet. Särskilt Ni lastbilschauffisar.
  • Kör aldrig med trasiga lyktor när mörkret har fallit.
  • Bedöm avståndet ifall ni hinner köra ut framför en annan bil, eller inte.
  • Tänk på väglaget. Kör inte för fort på snö.
  • Tänk på att efter tio minus tar inte saltet lika bra.
  • Om du kör i snigelfart (dvs 60 på en fin och klar 90-väg), släpp fram bakomliggande fordon.

ps, ni fotgängare och cyklister, använd reflex.

Tack för uppmärksamheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0