Myt att knäcka fingrarna?

Jag brukar sitta i soffan och omedvetet 'knäcka' mina fingrar. Ni vet, man trycker på dem så knakar det till. Oftast får jag arga blickar och kommentarer på grund av detta. Men, hur är det egentligen? Är det så farligt? Vissa påstår att man kommer få framtida problem i form av smärta. Men om jag inte knäcker mina fingrar får jag ju redan smärta. De blir stela och jag kan inte göra normala rörelser med dem. Alltså, behöver jag knäcka dem för att slippa smärta. Dessutom har jag hört att det är en myt att det är farligt. Det är bara brosket eller något man knäcker till så fingrarna hamnar i rätt fas igen. Men i vilket fall kommer jag fortsätta. Vad tror du? Myt eller inte?


Kommentarer
Postat av: PJOLTAS

Det ÄR farligt. Jag gjorde det en gång och då lossnade ett finger och flög iväg ut på en motorväg och landade på en bils vindruta. Föraren blev rädd och voltade med bilen över på andra körbanan. 23 personer dog.. Det är sant..farligt..ja

;)

2009-11-17 @ 19:53:19
URL: http://pjoltas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0