Fetma lika farligt som rökning! ÄNTLIGEN!


Äntligen något som stärker min hypotes! Nu har äntligen forskarna kommit på att fetma är minst lika farligt som rökning då det förkortar ditt liv med 8-10 år! Så, kan vi lägga energin och plåga de feta människorna nu istället för oss rökare? Jag tycker egentligen samma sak om fetma som rökning, nämligen följande: Vi vet att rökning är skadligt, vi väljer själva att röka, vi gillar att röka, annars skulle vi väl inte gjort det?! Att kalla rökare för att vara dumma i huvudet är precis samma sak som ni som kallar oss är det då ni tror att vi inte fattat att det är farligt. Men det finns faktiskt positiva saker med rökning, för annars skulle vi väl inte röka eller? Personligen anser jag att jag blir mycket lugnare, det är skönt med den där pausen från skolarbetet och gå ut och ta en cig och bara sitta ner, fundera lite för att sen gå in och ta nya krafter. Jag hade aldrig tagit mig den stunden att gå ut om jag inte rökt vilket hade medfört till ett mer stressat liv.  Åh!! Cigaretter förkortar ditt liv. Jaha? Vet du om du blir påkörd av en lastbil imorgon eller?! Jag blir så arg på sådana påstående. Ska vi inte få göra det vi vill i våra liv? Jag är väl medveten om riskerna med rökning, men varför är det bara vi som är utsatta för all hets? Äntligen kommer vi till fetman som jag anser är mycket farligare, men att hoppa på feta människor är väl inte etiskt korrekt eller? Hur många sjukdomar kan inte en fet person drabbas av? Ska vi inte kunna säga till dem att sluta trycka i sig snickers var femte minut när vi kan hålla på o klaga på rökare? Nej, för det är väl synd om de feta? Inte ett dugg! De har valt själva att vara feta, precis som vi rökare har valt att röka. Så lägg inte ner er energin på oss rökare, alla vet ju att det hjälper inte det ni gör och har gjort i typ över 20 år. Lägg energin på feta människor och se ifall det hjälper med erat moralsnack på dem!

http://aftonbladet.se/kropphalsa/article4677390.ab

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej gumman... att tracka ner på rökare e skit å jag håller me dig att det e "skönt" å höra att fetma e lika farligt för då kanske folk tänker en gång till innan den där snickersen. Men sen tyvärr, så har många feta människor problem på riktigt. Att va fet är många ggr inte ett val du gjort utan beror på ämnesomsättnigen. Och då e det ju precis lika fel att tracka ner på dom som på rökare... kjamis

2009-03-18 @ 15:46:23
Postat av: Anna

Absolut är det fel att klanka ner på de feta också men det hade varit skönt för oss rökare i fall alla moral-människor kunde byta inriktning någon gång. Jag är inte bland dem och kommer inte klanka ner på feta människor, men jag tycker fortfarande att man väljer själv ifall man e fet eller inte. Man kan inte skylla på ämnesomsättningen, då får man helt enkelt ändra sin kost. Livet är orättvist, vissa kan äta vad som helst andra inte, det hela handlar om att anpassa sig. Men bara för att förtydliga mig så har jag inget emot feta människor, det är upp till var och en hur man vill göra med sitt liv, hur man vill se ut, vad man tycker osv. Skulle bara vara skönt om vi rökare kunde få en paus från allt skitsnack och låta oss osså göra vad vi vill med våra liv.

2009-03-18 @ 16:26:13
URL: http://missquist.blogg.se/
Postat av: Nina

Vet att du inte tycker illa om feta människor men du har ändå lite fel. Alla kan inte bara ändra kost och motionera för att gå ner i vikt. En del har inte ett eget val att av att bli fet. Min ena kompis blev jätte tjock efter andra barnet. 3 mej nästan. Hon åt rätt, körde 3 spinningpass i veckan om inte mer. Hon var ute å gick varje dag. Lite gick hon ner själv sen var hon tvungen att få en läkare att godkänna en magoperation. Inte roligt när man alltid haft strl 38/40 å sen haft 50 eller nåt. Livet e som du säger orättvist men det kan bli bättre om man struntar i allt skitsnack. Rök om du vill så länge du må bra :) , jag vet att du kommer sluta när du e redo men ingen ska tvinga dej.

2009-03-19 @ 15:25:58
Postat av: Anna

Vem vet vem som ska äta rätt då? Är det inte en individuell fråga? Jag tänker inte kritisera din vän, jag kommer till henne senare i kommentaren. Men ärlilgt? Alla dessa dieter hit och dit, det finns ju nästan fler metoder än vad det finns människor på jorden. Men din kompis, hon gjorde en magoperation? Inte fettsugning? I mitt inlägg menar jag feta människor, som har fetma. Hon fick problem efter graviditeten och då innebär det att det inte var medfött. Hon fick tillstånd till magoperation och det betyder ju att hon var i behov av hjälp. Men för att förtydliga menar jag att feta människor, med fett-problem har sig själv att skylla. Efter en graviditet kan vad som helst hända, kroppen binder vatten, musklerna blir fel med mera. Sen vill jag också bara påpeka att när du är gravid äter du minst dubbelt så mycket som vanligt, det ska du göra. När du tränar äter du mer än du skulle gjort om du inte tränat. Men det man måste tänka på efter, om du till exempel slutar träna måste också minska din portion mat varje dag för kroppen gör inte av med allt då. Det tror jag många glömmer :)

2009-03-23 @ 11:08:32
URL: http://missquist.blogg.se/
Postat av: Nina

Helt klart... Å snart e det dags för kladdkaka me grädde igen å lite vin. Ha ha.. Älskar dig... puss puss

2009-03-25 @ 10:03:00
Postat av: Anna

Haha, så klart det är! Man måste kunna njuta av livet :D Älskar daj osså :)

2009-03-25 @ 11:37:24
URL: http://missquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0