För lite dricka att välja mellan.

Idag var jag och handlade. Linda ringer.

Linda: Hej, vad gör du?
Jag: Handlar. D har gett mig en inköpslista.
Linda: Haha, tror han inte du kan handla själv, eller?
Jag: Nej.
Linda: Du köper det du behöver? Det räcker väl?
Jag: Ja, jag tycker det. Men vi är lite oense. Lite överdrivet med inköpslista.

Detta samtal pågår medan jag går runt i affären, jag checkar av listan då & då, handlar vidare, stannar vid läsken. Fortsätter samtalet med att det finns alldeles för lite alternativ av dricka. Kaffe förstör magen, mjölk är äckligt, läsk blir man tydlingen tjock av, bubbelvatten är omiljövänligt, sodastream-flaskorna gör att vattnet smakar plast osv. Jag avbryter samtalet för att jag ska köra och ringer upp henne när jag kommer hem. Jag tittar på min inhandlade ouppackade kasse och se till min förvåning att jag lik förbaskat glömt mjölken. D som är ett mjölkfreak. Men bra var ju det, D fick köpa mjölk och jag tiggde till mig ett choklad.
Kvällen är räddad. Ibland är det bra att glömma saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0