Växer in i huden.


I tandläkar-väntrummet igår.

Lillasyster: Jag har skoskav.
Jag: Vill du ha compeed-plåster?
Lillasyster: Vad är det?
Jag: Sånt tjockt plåster, som ett extra hudlager.
Lillasyster: Okej.

Jag sätter på plåstret på hennes häl.

Jag: Så. Men det är inget vanligt plåster. Det växer in i huden över såret så du får inte dra väck det.
Lillasyster:VA?! VÄXER IN I HUDEN?
Jag: Det är inte så farligt. Det lossnar av sig själv. Klipp i kanterna lite.
Lillasyster: VÄXER IN I HUDEN?
Jag: Ja.
Lillasyster: Och det säger du nu?!
Jag: Äsch... Kan du inte gå in till tandläkaren istället för mig?
Tandläkaren: (Spänner ögonen i mig) Anna, du kan komma in nu.
Lillasyster: (kvider) Växer in i huden....

En stund senare när jag kommer ut från min behandling hör jag Lillasyster: VÄXER IN I HUDEN?!


Hon kommer ha men för livet. Haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0