Varning för bedragare?



Jo. Visst. 900.000 pund. Skulle inte tro det va. Utsänder en varning för detta mail. Antagligen inte 'bara' jag som vunnit. Har jag rätt? De vet inte heller vem de skriver till. Inte ens mailadresen. Det står ju 'okända-mottagare'

Har aldrig fått ett sådant här mail tidigare, så var skeptisk till ifall de verkligen existerade. Men nu vet jag. Jag har lärt mig följande:
  • Lämna inte ut ditt bank-konto-nummer.
  • Lämna aldrig ut koden till kortet.
  • Tappa inte kortet.
  • Tappar du det ändå, spärra det omedelbums.
  • Svara aldrig på sådana här mail.
De regler tror jag att jag fortsätter följa. Spärra kortet är liksom min grej. Men det hade ju inte varit fel om det vore på riktigt...



Kommentarer
Postat av: Nina

Jag får massa såna olika mail, bara å radera!!! Har du inte vart med i nån tävling så kanske man inte ska bry sig. Kraaaaaaaaaam

2009-11-22 @ 19:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0