Reta katten.



Majoriteten har talat. Man ska nog vara snäll. Jag får försöka med det. Men det är inte alltid så lätt. Jag kan liksom inte låta bli att reta Prosit till exempel. Jag har försökt så länge att hitta ett sätt att reta honom. Men det har inte varit lätt. Jag har försökt med att dra lite i svansen, ingen reaktion. Jag har provat att kittla honom under baktassarna och på nosen, men då bara spinner han. Men nu har jag kommit på vad han blir galen för. Om jag klappar honom när han tvättar sig får jag väldigt sura blickar och till sist lite bitsår på höger arm. Eller om jag klappar honom på huvudet fast inte bakåt utan framåt. Då blir han också sur, jag får liksom inte förstöra hans frisyr. Jag tror att han kommit i puberteten nu. Han gör sig gärna fin innan han går ut, och det luktar apa när kan kissar. Tror det snart är dags för kastrering. I slutet av Januari är nog en ganska passande tid.

Tro nu inte att jag är en kattplågare. Jag gillar att reta honom lite. Jag menar, han retar ju mig när jag försöker blogga eller Facebookar mig. Då lägger han sig över tangentbordet. Han hoppar på mina fötter så fort han får tillfälle och älskar att sno och äta upp min mat. Så, då stämmer det ju. Om han retar mig, retar jag honom. Så det borde vara som Nina skriver, gör man bra saker får man oftast bra gensvar. Kanke. I alla fall av sina vänner får man hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0