Kassa sjukan.

Idag har D varit på sjukan. Men den kassa "Vråen" som det heter är ju helt värdelösa. Han fick vänta en timme, men inte ens prata med en doktor utan bara en sjuksköterska. Och, jag som är lekman kan garantera att han har lunginflammation. Men det tyckte inte systern. De hittade inga fel alls på proverna, så det är nog bara en 'vanlig förkylning'. Hostmedicin fick han ingen, fast han låter och dånar så det hörs i hela Hamra. Helt knasigt. Jag hade ärligt kunnat flytta bara för att få ett bra sjukhus att gå till.

Dagens höjdpunkt.
När jag satt och väntade på D sa en tant till mig att jag är 'fin och sheck'. Kul när äldre uttrycker sig så, och jag blir alltid så glad för komplimanger. Hihi. Utan tvekan det bästa som hänt idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0