Då- eller nutid? Kaos.

Nu har jag gjort ordning och reda i mitt fullständiga kaos-kollegeblock. Men vi läser filosofi-liknande teorier, så även om jag ordnat upp allt, är allt fortfarande kaos i mitt huvud. Vår föreläsare lyckades ställa till det riktigt i min hjärna. Han säger att när är det 'är' och när är det 'var'? Låt mig förklara. Om någon frågar mig hur jag mår kan jag svara:
Alternativ 1: Jo tack jag mår bra.
Alternativ 2: Hm.. Får se.. När du frågade mådde jag bra, men nu har det gått några sekunder sen dess, så tillståndet kan ha förändrats.

Alltså, var går gränsen för dåtid respektive nutid? För att jag ska kunna sluta grubbla på detta varje sekund som går, har jag bestämt idag att nutid är hela dygnet. Sen blir det dåtid. Jag är tvungen att sätta en gräns för dessa två uttryck då jag kommer bli helt knäckt annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0