Vårdepression.

Våren är kommen, snön smälter bort, det blir varmare, vinterjackan åker in i garderoben och vårjackan kommer fram. Den ljuva doften från blommor tränger sig på, fåglarna kvittrar, vinterdäcken åker av, lättare kläder används, likaså lättare skor, solen visar sig mer och grillen kommer fram.

Allt detta är ljuvligt. Men med allt detta tillkommer även för mig ångest, brist på energi, nedstämdhet och jag vill bara gå i ide. Varför? - Det finns verkligen ingen anledning för mig att känna så, men jag gör det. För tillfället känns det som att allt går emot mig, doften från blommorna ger mig ångest och vad jag än gör ger mig skuldkänslor på något vis. Allt blir liksom fel.

Årstidsbunden depression kallas det. Jag säger vårdepression. Förlåt att jag skriver det här, på den oftast, påstår jag, glada bloggen. Men jag behöver säga det. Jag gör vad som helst för att detta ska gå över. Nu ska jag sätta mig någonstans och gråta en stund, sen ska jag försöka plugga lite.

-Hon som för tillfället behöver lite tid för sig själv. Sedan kommer hon behöva mängder av sällskap, ibland behöver hon gråta, ibland behöver hon skratta. Vilken tur hon ändå har med alla underbara människor hon har runt kring sig.


Kommentarer
Postat av: Elvira Eriksson

Vi mår alla dåligt vissa tider på året, jag har fått det av min pappa att jag mår dåligt när solen försvinner:/

2010-03-26 @ 20:12:28
URL: http://elviraes.blogg.se/
Postat av: Alina

hoppas du får en underbar helg sötnos! =)

2010-03-26 @ 20:59:55
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså jag blir skitglad av våren, men oj vad jag känner igen mig.. Jag har nog lätt för att känna/tänka. Och varje vår sen jag hum, var 16 kanske? Har det alltid blivit nåt "mysko" med mig på våren.. Känns som jag kanske får FÖR mycket adrenalin i kroppen.. Och luften kastar om en liksom. Även fast den ljumna soliga luften är JÄTTehärlig blir det ändå en förändrig i kropp och själ:)

2010-03-26 @ 21:39:09
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Em

Jag har aldrig haft problem med det innan, men jag misstänker att så är fallet med mig också just nu. Jag får kämpa som attan för att försöka fungera som bäst det går. Jag försöker skriva vettiga blogg-inlägg och emellan känner jag glädje etc, men i det stora hela är det attan så jobbigt. För mig hjälper det lite om jag gör nyttiga saker (nyttiga???) som att putsa fönster eller liknande.

2010-03-26 @ 22:17:55
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: M A R i E (Mandelström På Ärten)

Ibland så behöver man vädra det man känner. Jag är precis tvärtom. Känner dom du fast på hösten. På våren får jag mycket energi och känner mig glad. Hoppas det går över för det är så jobbigt att känna så.

Kram!

2010-03-27 @ 10:10:10
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Denise

Sv: ja jag kunde utan att lägga in någon bild eller jag ville göra det men hittade inte vart haha. Tyckte det var riktigt lätt, men det kanske beror från mobil till mobil. :)

2010-03-27 @ 11:48:21
URL: http://johnelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0