Köpa hus.

Långt, antagligen tråkigt inlägg. Enjoy.

Åhhh... Jag är inne i en sån här köpa-hus-sug-period. Tänk att ha sitt eget hus och trädgård att sköta om. Kunna måla och tapetsera precis som man själv vill ha det. Välja möbler och verkligen känna 'Åh, jag är hemma, detta är mitt'. Sen kommer de där frågorna. Var vill jag bo? Hur vill jag bo? Vill jag bo nära mamma? Vill jag bo kvar här uppe bland mina fantastiska vänner? Vill jag bo nära centrum eller långt ut i shottahejti som nu? Det låter kanske fånigt men det är faktiskt jobbigt. Har vi råd ens? - Nej. Och när jag är så sugen på att prata om detta med sambon min, ja då lyckas han vara sjuk. Varför väljer jag såna tillfällen? Nej, han spelar nog inte. Han har inte mått bra på hela dagen, stackarn. Så blir jag tjurig för att jag inte har någon att bolla idéer med. Och om jag bollar idéer med en vän, och kommer fram till det exklusiva, det där drömhuset och drömplatsen för mig, ja, då måste ju D också tycka det. Annars är jag tillbaka på ruta ett igen.

Kommentarer
Postat av: tattis

Köp svärmors hus så bli ni grannar med familjen Ruppel

2010-01-31 @ 19:25:20
Postat av: Nina

Jag håller helt med Tattis

2010-01-31 @ 19:35:35
Postat av: Morran, Mamma, Mutter

Det är klart du ska bo nära mamman, inget australien för dig inte! :)

2010-01-31 @ 19:42:12
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Känner igen mig i köpa hus tankarna. Vill också!

2010-02-01 @ 00:52:19
URL: http://kattfamiljen.se
Postat av: Moster

Inte ens nämnt mitten av Skåne, hmpffff! Det är ju nära moster du ska bo. Det tycker säkert D också ;-)

2010-02-01 @ 11:23:52
Postat av: Nina

Jag kan ju kidnappa dig :)

2010-02-02 @ 10:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0