To be or not to be.

Alla som känner mig, eller har följt min blogg en längre tid vet att ordet 'träning' inte existerar i min värld. Jag tycker det är jobbigt, det gör ont och jag har inte tålamod med det. Därför låter jag bli. Nu när jag gått upp så pass att till och med mina byxor säger ifrån har tanken slagit mig att jag kanske borde träna magen lite. Lite sit-up's si så där varje kväll (observera att det bara är en fundering än så länge). Jag menar, en platt mage är ju alltid snyggt. Men, som vanligt kommer jag på en anledning till att inte behöva börja. Jag är hela 24 år och är snart färdig med studierna och sedan ska jag bara fixa ett heltidsjobb sen kan jag börja producera barn. Då har jag ju tränat förgäves om jag börjar nu. Det är väl bättre att vänta till efter jag gravidat färdigt mig eller?

Ge mig en enda anledning till varför jag borde träna. Förutom att jag gått upp i vikt då.

Kommentarer
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Ja du, man brukar känna sig piggare efter ett tag när man börjat träna. Men det finns ju kaffe också :P



Sötis bilder på Prosit när han kikar på tvn :)

Är den rosa bilen din?

2010-02-24 @ 20:35:23
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Gun

Man känner sig duktig, det är en skön känsla. Du kan ju börja med några få sit ups, och så ökar du på pyttelite varje dag, och till slut märker du att du orkar mer och mer. Det är roligt.

2010-02-25 @ 01:09:23
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Tiara

Tricket är väl att hitta något man tycker är kul.. Springa? Dansa? Spela basket/fotboll? Det finns mycket att välja på och allt är inte så jobbigt..

En anledning är att det blir svårare att gå ner efter graviditeten om man inte har tränat så mycket innan. Dessutom tror jag inte att träning är första prio när man har en underbar liten bebis att ta hand om =P

2010-03-02 @ 13:07:29
URL: http://tiiara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0