Ödet eller slumpen?

Det hände nyss en komisk sak. Jag vet inte om det var ödet eller slumpen, men lyssna här.

Jag startade datorn, gick in på min blogg och såg flera kommentarer på föregående inlägg om att köpa hus. Jag bestämde mig för att svara på dessa, men till min fasa gick proppen (igen). Allt blev mörkt och jag fick en upplevelse om hur det är att leva utan ström, säg i trettio minuter. Katastrof.  Nå, har jag nu kommit ett steg närmare till ett alternativt boende? Ja. Ett krav är att bo nära svärfar, eventuellt en annan karl (eller kvinna) som kan det här med proppar. Kravet är att personen i fråga är hemma när D är på jobbet, så jag har någon som kan hjälpa mig med just sådana här hussaker.

I alla fall, här ute i skogen finns svärfar. Om jag vill bo nära mamma, så kan hon. Men hon är ju inte hemma på dagarna, eller skulle du komma hem för att hjälpa mig? (Frågan riktad till mamma). Om jag köper Tattis svärmors hus, kommer då Olaf att hjälpa mig, som bor nära?

Okej, jag är tillbaka på ruta ett. Det finns ju propp-kunniga människor överallt tydligen.

Det enklaste vore såklart om alla mina vänner och min släkt flyttar till mig. Då slipper ju jag problemet. Ställer ni upp?

Kommentarer
Postat av: Nina

Olaf hjälper dig :) , ha jobba ju hemma :). Flytta rill skogen??? Aldrig!!! Ormar, spindlar å småkryp!!! Dom bor där ju, vill inte tränga mig på.

2010-02-01 @ 10:18:17
Postat av: Anna

Hahaha, nej ormar, flugor, fästingar, getingar och myggor gillar oss inte i alla fall :P

2010-02-01 @ 10:28:42
URL: http://missquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0