Den eviga matfrågan.

Idag bär det hemåt Småland. Lite trist faktiskt. Jag trivs hos min mamma. Mammagris- jag? - Neeej dååå. Men imorgon börjar vardagen igen innehållande plugg, skola och 'vad-ska-vi-laga-för-något-till-middag-frågan'. Denna eviga fråga som diskuteras varje dag. Hur svårt skall det behöva vara? Vi har blivit bortskämda hos mamma med stek, tonfisk och andra roliga maträtter och Sandra och Lenny bjöd ju som sagt på tacos igår. Vi har inte behövt bekymra oss ett dugg. Hur kommer det bli när vi får barn? Enklare för att man kan fråga dem vad de vill äta? Eller svårare för att det ska passa alla i familjen? - Det återstår att se.

Tips på enkla och snabba maträtter uppskattas.

Kommentarer
Postat av: Sandra

nåt som e enkelt o supergott e kycklingfilé som man tärnar o steker(krydda med salt,vitpeppar o grillkrydda), sen tärna ihop lite grönsaker vad man har,(jag hade morötter, paprika o broccoli) häll i med kycklingen o sen grädde i o låt koka ihop! sen ris till de!



något annat ännu enklare är pasta med bacon o champinjoner som man kryddar me salt, vitpeppar o grillkrydda ev lite paprikakrydda o så rör man ihop allt me cremefraiche! =)



tack för senast! ska skicka receptet på pajen me senare //kram sazza

2010-04-11 @ 12:16:22
Postat av: Anonym

vad kul att du verkligen menade det! :D

Är allt bra med dig idag då vännen? :)

2010-04-11 @ 15:45:17
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Karin

middag tacos och vin och mysigt sällskap:) din kväll då?

2010-04-11 @ 16:45:05
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Åh jag har samma problem exakt just nu. Ringde sambon som är på väg hem från repat och frågade vad vi skulle äta. Vi skulle ringa varan igen när vi kommit på nått. Asså ja kommer inte på nått.. jag vill ha en kock som fixar sånt där.

2010-04-11 @ 18:49:25
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Em

Bacon är lösningen! Kok pasta, när den är klar så rör du i creme fraishe och vitlök och avslutar med att strö på stekta baconbitar och lök. Tar 10 min..

Sv: Tack för fin kommentar, det känns också bra när man visar vart man står.

2010-04-11 @ 20:15:57
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: JENNY

Jag får säga grattis till din skatte återbäring också då :D :)

2010-04-12 @ 06:19:41
URL: http://jennyjanssons.se
Postat av: Nina

Man frågar aldrig barnen vad dom vill ha. Katastrof!!! Man frågar hellre när man vet 2 maträtter och ser vilken dom väljer. Och Anna barnen måste ha grönsaker :)

2010-04-12 @ 09:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0