Migrän.

Mmm.. Är det kanske migrän som smyger sig på? Min huvudvärk dundrar och dundrar. Nu har jag, efter massa kaffe, mat och socker bestämt mig för att ta alvedon. Så det så. Huvudvärken har inte lättat än, men förhoppningsvis gör den det snart. Jag fick för mig att det kanske är så här blogg-abstinens visar sig? Får la se om det blir bättre sen.

Idag när jag körde hem från Växjö, tro det eller ej, men jag såg en cab. Japp. Seriöst! Med taket nere!! Kan ni tänka er? Killen torde ju få lunginflamation i denna kyla plus nervevat tak. Eller också var det helt enkelt ett sista desperat raggningsförsök, såhär innan vintern. Jag tänkte ta kort när vi hamnade brevid varandra vid ett rödljus, men jag vågade inte. Tänkte att killen kanske stämmer mig sen om jag lägger ut det fotot. Men! Är han desperat efter ragg borde han bli glad. Nåja, jag valde det säkra före det osäkra och tog alltså ingen bild.

Jag vill även hylla vägarbetarna idag känner jag. Hur mycket jag än avskyr att köra genom vägarbete så måste jag säga att dessa killar (har inte sett någon tejej där än) mellan Alvesta och Växjö som håller på att bygga om hela vägen där emellan jobbar på som bara sjutton! Jag ser skillnad för varje gång jag kör där (dvs två gånger i veckan), och nu börjar trafiken kunna rulla igenom det i ganska vettig hastighet. Dessutom möts jag nästan varje gång av minst ett leende från dem när jag kör förbi. Jag vet dock inte ifall det är för att de är allmänt glada eller om det beror på min rosa bil.

Idag hände en liten olycka på toaletten också. Jag kommer hem efter Växjö, jättekissignödig! (Som vanligt efter den bilresan). När jag kissat färdigt och torkat reser jag mig upp för att dra upp byxorna, som man brukar, men glömmer för en liten stund att jag har en liten katt med ibland liten hjärna, som tar ett jätteskutt upp på toan som jag olyckligtvis inte hunnit fälla ner locket på och faller handlöst ner rakt i den. En katt i panik, det har jag sett idag. Så efter det blev det att bada, inte uppskattat. Det var nog vatten i varenda utrymme i badrummet. Men ren blev han sen och när han torkat fick han vara ute en ganska lång stund som plåster på såren liksom. Jag vet att katter inte tycker om att bada. Och idag fick han ju, ofrivilligt, olyckligtvis och motvilligt göra det två gånger. Livet är ganska tufft för en liten katt i denna stora värld med många faror.


'Mitt badkar'

'Ibland blir man bara sååå trött'

 

Förövrigt har huvudvärken minskat nu, men jag kan ju inte veta ifall det var blogg-abstinens eller ifall det är alvedonen som verkar nu. Jag skulle inte tagit den fören jag var färdig med inlägget. Nåja huvudsaken ä att det lättat nu :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0