Vardagen. Då vi trivs bäst?

Dax att efter helgen återgå till vardagen, som jag för övrigt hörde på tv häromdagen är då vi faktiskt mår bäst. Det är då vi inte behöver bekymra oss för besök och städning och sånt. Men i så fall undrar jag ifall jag har någon vardag. Jag menar, jag är alltid orolig för att det ska komma någon sådär oväntat, så Gevalia måste alltid vara hemma, det ska se snyggt ut (vilket det inte gör, som resulterar i antagligen undermedveten stress eftersom jag inte allltid hinner städa överallt när man har ett plugg som skall göras korrekt). På helgen är då jag kopplar av alla fall. Då är det helg och då ska det inte vara några måsten, då ska kaffe finnas, kakor för besök, städat, tvättat, blommorna skall vara vattnade, bilen tankad om vi ska någonstans, kattmat skall vara inhandlat och kontanter i plånboken måste finnas vid eventuella impulsköp där de inte tar kort. Detta skall vara fixat i veckan för att kunna koppla av på helgen. Alltså skiljer jag mig mot mängden om det nu stämmer, det där de sa på TV:n.



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0