Vad är rätt och vad är fel?

Befinner mig just i detta ögonblick hos mamma, mitt i soffan mellan lillebror och David. Lite längre bort i rummet springer Prosit runt och gör kullibuttor och hoppar högt. Den lilla akrobaten. I andra hörnan i soffan sitter mamma. Lillebror och mamma pratar om amerikanska poliser och hur de går till väga när de ska gripa folk. Om jag förstår det hela rätt är de amerikanska väldigt hårdhänta. Rent av grovt våldsbenägna. Men de spårade in på ifall man ska slå en misstänkt när han ligger med händerna på ryggen och skriker "jag ger upp". Lillebror är emot det, David och mamma frågade vad som hänt innan. Tänk om de skjutit din kollega. Eller din syster som kollega. Om ni jobbar ihop, som poliser. Visst fan skulle man slagit sönder och samman gärningsmannen. Lillebror ändrar sig nu efter hand. Det är egentligen väldigt tråkigt ämne men ändå väldigt intresseväckande, just det här "Vad är rätt och vad är fel?"

Fredag!! -Tur jag har lite whiskey som umgänge... och D såklart :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0