Trots med vin ikväll.

Jag är fortfarande sur över tentan. Jag kan inte hjälpa det. I vanliga fall brukar jag tänka 'nåja, jag får la göra om den' - big deal liksom. Jag tror det är för att jag tar det personligt. Jag vet att det inte är bedömt personligt, jag vet att det inte är så men när man skrivit lika andra, bara andra ord, kan sträcka mig till att det inte är lika akademiskt skrivit, men jag tycker ändå det borde vara rätt. Eftersom jag inte kunde vara med på tenta-genomgången vet jag inte om jag får någon ny chans till upprättelse, utan tvingas göra provet igen. Hur kul är det liksom. Vet att jag skrivit rätt på flera frågor och ändå fått inte tillräckligt med poäng. Det suger. Funderar på att tvinga ut D på en fika eller någon annan utflykt idag så man kan bli lite glad. Bara för att jag har ett beteende som en treåring ska jag trotsa med att göra precis tvärtemot det man ska göra. I denna situation betyder det att jag ska dricka mängder med vin ikväll, så som man inte ska göra. Dränka sina sorger med alkoholen. Precis det vi läser. Alltså, idag är jag trotsig och ska unna mig massa glas vin.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0