Mammavård.

Idag skulle dagen som består av en massa plugg och städ även innefattat en fika hos Nina, men den blir tyvärr inte av. Men, jag ska försöka se det positivt eftersom jag får mer tid att plugga (men det är ju inte världens roligaste). Hade gärna träffat Nina och flickorna, men vi får helt enkelt ta det en annan dag. Imorgon kommer mamma, lillasyster, lillebror och mormor. Det ska bli trevligt. Lite mammavård. 'Mammavård' är ett ord med olika betydelse men för mig innefattar det två olika saker beroende på ifall hon hälsar på mig, eller om jag hälsar på henne. Om hon hälsar på mig innefattar ordet att jag slipper laga mat, vattna blommorna och man har tillåtelse att bara mysa, utan plugg och jobb och lyssna på massa skvaller. Är jag hemma hos henne då betyder ordet att jag slipper laga mat, slipper tvätta, slipper betala för saker när vi handlar, slipper åka själv i bilen och även här bara få mysa en massa och höra massa skvaller.

Eller, hur är mammavård för dig?










Kommentarer
Postat av: Nina

Sorry för att vi inte kunde fika, men så länge jag går hemma så kommer flickorna hem direkt efter skolan. Å då hinne vi kanske träffas ändå... Va ju ett tag sen. Få säga som Josse... "Måste Anna flytta till David? Då kommer hon ju inte å hälsar på å sover över hos oss." Men vi e glada för att du bor hos David men vi ses för sällan. Kraaaaaaaaaaaaaam

2009-10-28 @ 18:40:30
Postat av: Anna

Ja, absolut, det kommer ju fler dagar, och vem vet? När jag blir arg på D kommer jag och sover hos er :) Kanske händer ändå, man vet aldrig ;) Men, vi måste träffas snart. Längtar ihjäl mig annars!

2009-10-28 @ 20:07:24
URL: http://missquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0