Detta med läkarintyg.

Det vanliga, tråkiga inlägget om mitt pluggande. Ja, för förtillfället består mitt liv av just, plugga. Jag är också barnvakt till en liten kattflicka. Hennes mamma bara slår och biter henne så Sara har tagit hand om henne. Idag jobbar ju Sara, så då får jag ock Prosit ställa upp. Prosit är väldigt nyfiken och vill så gärna leka med den lilla men han är lite större och slår lite för hårt om han får läge.

David har börjat jobba idag, även fast han inte är riktigt bra men om han stannat hemma hade han varit tvungen att få läkarintyg. Det är lite konstigt just i sådana här lägen. Han är på bättringsvägen och verkar må ganska bra, men i förgår hade han fortfarande feber, igår stannade han hemma, väldigt förkyld, dock utan feber, så jag bad honom vila en dag till för säkerhetskull så han inte bli sjuk igen. Men det går ju inte, han måste ju ha läkarintyg. Kommer en läkare att tycka han är sjuk om han är på bättringsvägen? Alltså, det är helt galet detta system. Klart läkaren inte tycker han är sjuk om han inte sett hur sjuk han varit och att han nu är beredd att gå till jobbet om någon dag, bara för att slippa bli sjuk igen. Så, håll tummarna att han klarar sig nu. Mycket sjukt system.

Nu ska jag sätta fart att börja svara på våra frågor. Jag är inte feminist, men jag låter som en när jag utgår från en viss text. Katastrof. Se om det blir bättre idag.









Kommentarer
Postat av: lilleK

Klart att du är feminist Anna! Det innebär att kvinnor och män är lika värda och att vi har sammma skyldighetr, rättigheter och framförallt samma MÖJLIGHETER! puss // Emma

2009-10-07 @ 10:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0