Bulle eller fralla?

Idag är ingen bra dag. Inte alls faktiskt. Men nu vet jag att man kan bli arg. Tentan gjord och med den rättningen kommer jag antagligen aldrig att klara tentan. Tror ni att man blir glad när andra har skrivit exakt samma sak, bortsett från formuleringen på meningarna fått rätt, men inte en själv? Hur många som helst har tydligen blivit "felrättade". 'Jo, men det är klart du ska ha ett poäng för det, och ett för det' Jo, men visst kan lärare rätta fel, men SÅ fel? Så MÅNGA? När jag kontrollrättar vill jag ge mig själv 11 poäng till. Det baserat på andras svar, det enda som skiljer är ordval. Men herre gud. Ska poängen räknas efter ordval eller vad man lärt sig? Jag visste inte att tentan skulle vara akademiskt skriven. Trodde det gällde inlämningsuppgifter, men tydligen även tentor. Jag har ett problem. Jag KAN inte skriva särskilt akademiskt under tidspress på tre timmar. Helt omöjligt. Men jag hade säkert kunna använda komplicerade ord om jag varit förberedd att det var det tentan gick ut på, och inte att vi förstått texten. Nåja, jag hoppas på att de har några minuter till övers för mig så jag kan fråga varför jag inte fått poäng på vissa frågor. Att man kan bli så deppig.

Emelie, jag såg du ville ha receptet på brödet. Nu gjorde du så att jag måste erkänna mitt fusk. Det där brödet är "Franskt lantbröd". Med det menas att man köper en färdigblandad påse, tillsätter vatten, blandar, låter gäsa lite då & då, in i ugnen och den blir färdig. Jag veeet, det borde inte kallas bakas. Men jag tänkte faktiskt baka på riktigt. Frallor. Men vi hade ingen rapsolja till de frallor jag ville baka, men nu har D köpt det så jag antar jag får baka de också. Inte idag dock. Det orkar jag inte. Eventuellt imorgon, och då ska jag lägga ut bilder på dem och hoppas på att de frallorna ser ännu mer smarriga ut än brödet. (Nu har jag skrivit bullar och fått sudda ut det hela tiden då folk oavbrutet påpekar att det heter 'frallor' och inte 'bullar'. Bullar är tydligen kanelbullar och sådana kak-liknande bullar. Men jag tycker bullar och frallor är samma sak).

PS. GLÖM INTE TITTA PÅ BILDEN I FÖRRA INLÄGGET! SETT HONOM?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0