Spelar däcken egentligen någon roll?

Det är helt magiskt med vinterdäck. Helt plötsligt känner jag ingen oro alls inför min färd hem efter jobbet idag. Men ärligt, är det verkligen så stor skillnad på sommar- och vinterdäck? Eller är det bara så att eftersom man känner sig säkrare blir man även en säkrare förare? Eller är det på riktigt så att det är stor skillnad? Åker man av vägen lika lätt som med sommardäck. Jag menar, i 90 kilometer i timmen, spelar det någon roll då? Antagligen är det stor skillnad, jag förstår inte varför bara.

Nåja, nu ska jag förbereda mig för en dag på sjukhuset. Ska bli kul att komma tillbaka, behöver lite bryt från skolan, inte endast med underbart lov utan även jobb. Ett kul jobb, med härliga arbetskamrater och dessutom lön. Helt fantastiskt. Jag är så lyckligt lottad känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0