Mina 10 orsaker att inte vaccinera mig.

Ja, lite tjatigt det här men svininfluensan men jag står fast vid mitt beslut. Alltså jag kommer inte ta någon vaccination. Jag och Emmy pratade hela förmiddagen och, inte så förvånande, så tyckte vi precis likadant. Jag ska rada upp lite av mina argument varför jag inte kommer att ta den.

  • Jag är frisk och ung med bra immunförsvar.
  • Svininfluensan skiljer sig endast från vinterkräksjukan genom att den är aningen jobbigare att genomhärda.
  • Jag arbetar inte med barn, så jag känner ingen risk att smitta någon oskyldig.
  • Media har blåst upp detta alldeles för mycket.
  • Tillverkarna av vaccinet slipper ansvaret för eventuella biverkningar. (Alltså kan det finnas biverkningar)
  • 2000-4000 dör varje år av vinterkräksjukan, men det talas det inte om. Med andra ord är det fler som dör av vinterkräksjukan.
  • Folk har fått svininfluensan trots att de vaccinerat sig.
  • Man kan bli sjuk av vaccinet, varför utsätta sig för det menar jag?
  • Astra Zenica tjänar miljader på detta vaccin, som vi inte vet biverkningarna på.
  • Jag säger som Egoina, jag går på magkänslan.
Om ni inte tror på vissa av påståendena så finns det en sida HÄR där ni kan läsa själva. Jag säger som jag gjort hela tiden, nämligen att jag förstår äldre som vaccinerar sig eftersom de ofta har sämre immunförsvar och de vaccinerar sig även mot vinterkräksjukan. Eftersom det är mycket av alla bakterier på dagis, kan jag förstå ifall man vill vaccinera sina små barn och eventuellt de som arbetar med barn. Men varför i hela friden skall jag vaccinera mig? Jag kan inte hitta en enda anledning till varför jag skulle.

Våga bli sjuk
, som Egoina säger.

Har jag glömt något viktigt, kommer det i nästa blogginlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0