Karma.

Idag kom jag på att jag tror på Karma. Äntligen har jag hittat en tro. Trodde jag. Tills att Frank ifrågasätter allting, som får mig att tvivla, förklarar för honom vad karma går ut på (en god handling - du får tillbaka god handling). FEL. Om nu Wikipedia är en trovärdig kunskapskälla. Så, nu tar jag tillbaka min tro. Om jag gör massa bra i detta livet, då får jag tillbaka det i nästa. Och, vet vi ens om vi lever ett till? Nej, jag ska sluta vara snäll och stå för vad jag gjort i nästa liv, om det kommer något då. SÅ, tillbaka på ruta ett: Ingen tro.


Kommentarer
Postat av: PJOLTAS

Karma är det enda rätta tror jag. Sen kan alla religioner gräva ner sig!

Tack för alla låtar! Vår lista är nu klar

=)

2009-11-23 @ 23:31:01
URL: http://www.pjoltas.se
Postat av: cederkvist

wikipedia ska man akta sig lite för :P ^^

2009-11-24 @ 10:12:59
URL: http://cederkvist.blogg.se/
Postat av: Nina

Anna darling! Du e lite knasig. Att va snäll å göra snälla saker gör oftast att man får bra gensvar. Fortsätt me det.

2009-11-24 @ 10:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0