Ingen mer fika i bloggen.

Det blev ingen fika med Linda idag. Hon kunde tyvärr inte komma till Värnamo, men jag åkte in ändå och köpte mig min handväska som ni säkert förstått. Och jag är supernöjd. Prosit hjälpte till att märka den riktigt, så man verkligen vet att den är min. Ingen annan har ett exakt sådant rivspår som jag. Prosit påstod att det är för säkerheten. Skulle den bli stulen så kan jag identifiera den. Även om jag vet att jag säkert kunnat göra det genom att säga vad den innehåller så förlåter jag honom. Han är trots allt min lilla bebis.

Men det här med fika. Om jag skriver ordet 'fika' i min blogg, innan jag fikat, alltså mer korrekt 'ska fika', så medför detta att fikan inte blir av. Så härdan efter om jag ska fika med någon kommer jag inte skriva det här förän efteråt, för annars verkar det alltid komma något emellan. Det betyder att jag gång på gång får rätta mig och säga att jag hade fel, fikan blev inte av. Det är antagligen för att jag ska lära mig att ha fel. Men det är jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0