Årets julkalender utspelar sig i rymden.

 

Sara Edwardsson och Henrik Ståhl spelar superhjältarna. Bild SVT.

Ja, imorgon börjar då julkalendern. Jag har alltid varit ett fan av julkalendern. Men de senaste åren tycker jag bara de spårar ur mer och mer. Jag vet inte ifall det är jag som blivit äldre och inte förstår mig på dessa nya barnprogram eller om de verkligen är kassa.

Årets julkalender skall utspela sig i rymden på en planet som heter 'Julstjärnan' (fantasifullt) för superhjältar som blivit pensionärer. Kalendern går ut på att pensionärerna ska berätta historien om det första stora äventyr de var med om för sina barnbarn. Låter ju superkul. Nej. Jag har aldrig, och kommer förmodligen aldrig, att vara intresserad av rymden. Varken i det verkliga livet eller i filmer. Varför kan vi inte få tillbaka Teskedsgumman, Pettsson och Findus, Nils Karlsson Pyssling osv.?

Men men, vem är jag att döma innan den ens börja sändas? Jag får ge den en chans imorgon. Precis som jag gav förra årets julkalender en chans. Den som gick ut på att den lilla flickan i hushållet skulle förstöra allt för sin mamma. Jättekul tema för julstämningen. Verkligen.

Var det bättre julkalender förr? Eller är det bara jag som tycker det?


Kommentarer
Postat av: angelika

DET VAR BÄTTRE FÖRR banne mig!

2009-11-30 @ 11:15:44
Postat av: Olivia "Olls" Jagarinac

HTTP://OLLS.WEBBLOGG.SE - YOU WILL LOVE IT BABY!



KOMMENTERA,LÄS OCH FÖLJ.

PUSS PÅ DIG! :)

2009-11-30 @ 18:25:59
URL: http://olls.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0