AUTODAFÉ

Hello everybody :)

Nu har jag hoppat ur duschen. Ska försöka hinna tvätta två tvättar innan klockan tre, plugga färdigt, diska och plocka iordning. Vid tre tänkte jag nämligen åka och hämta ut min telefon igen och se ifall den fungerar! Det vill säga om jag hittar pappret jag tydligen fick när jag lämnade in den :O

Det gick jättebra igår på jobbet. Var så otroligt skönt att komma tillbaka till ett arbete och alla var så otroligt välkomnande och förstående! Hur kul som helst! Så dit ska jag i eftermiddag också =) Så treeevligt värre!


Gårdagens upplevelse: Skulle ta bussen till stan igår. Mmm... Det blåste ganska mycket så jag bestämde mig för att ställa mig inne i kuren (eller vad det heter) även att det satt två stycken där. Jag är lite irriterad över oss svenskar som gärna står för oss själva och inte kan stå för nära varandra, även om jag har min radie så behöver man inte överdriva. Nåja när jag ställer mig där är sitter två män med utlänsk härkomst och dricker massa öl, mitt  på ljusa dagen i lilla Bredaryd. Nåja, jag hade redan ställt mig där och kände att jag inte bara kunde gå där ifrån och tänkte jag får ta det som det kommer. Det dröjde inte länge innan den ena började snacka finska med mig. Jag svarade så vänligt jag kunde med att jag förstår att du pratar finska, men jag förstår inte det språket så bra. Då började den andra tolka på svenska med brytning, så han var inte heller speciellt lätt att förstå. Nåja, som fulla människor brukar göra så överröser vi folk med fina komplmianger om ögon utseende osv. Jag tackade men förklarade bestämt att jag har en mycket bra pojkvän. Då kom den konstiga frågan om han var svensk. "Ja, det är han" svarade jag. "Inte bra, inte bra" fick jag till svar. Jag förklarade att jag var mer än nöjd med min. Då frågar de istället om mitt nummer, om de fick bjuda på kaffe osv.. Men tro inte att de slutar där! Nej, nej, vi börjar sjunga på finska högt och ljudligt över byn. Jag säger bara suck. På bussen sätter de sig sedan brevid mig, eller där rakt över gången. Han som tolkar sitter längst ifrån och den andra snackar med mig när jag skickar mess och jag säger "JAG FÖRSTÅR INTE FINSKA" Men han fortsätter. Tills han tröttnar eftersom jag ignorerar honom. Då flyttar de bak i bussen. Tack och lov!!

Dagens hissning: DHL - arbetsplatsen!
Dagens dissning: Folk som inte vet var gränser går och fattar pikar!

-bränning på bål; självantändning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0