Räkna med 1 200 dödsfall i Skåne

Nu sitter jag här igen och har inget speciellt för mig. Bli antagligen ingen telefon heller. Jag kan bli så bitter ifall jag förväntat mig nåt som inte händer sen. Nåja. Jag surfade in på KVP och läste annonsen om att Svininfluensan drabbat Skåne och till hörsten beräknas 1200 dödsfall pga den. Helt sjukt. Med kunskapen om att den spred sig fort och stort förstod jag ändå inte att statistiken på dödsfall var så hög. In i det sista har jag inbillat mig att media förstorat upp det hela. Jag vill fortfarande inbilla mig det, men när man har i princip hela sin släkt i Skåne kan jag inte annat än att bli orolig. Jag hoppas forfarande att media förstorat upp det. Gjort oss oroliga i onödan. För 1200 skåningar, det är många...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0