Barn som mördar barn

Hur kan samhället acceptera att så unga mördas, antingen av sig själva eller av andra? Vad är det som händer? Fler och fler dör och det är i ungdomen och inte en naturlig död. Vad är det som kan få ungdomar att verkligen döda en jämårig? Är det svartsjuka? Eller hade hon sagt något som pesonen i fråga uppfattade som kränkande? Slog den mördade mördaren innan det hände? Vad kan vara en anledning till att verkligen mörda en annan person? Jag kan verkligen inte komma på en enda anledning som kan vara försvarande för en sådan handling. Den enda, absoluta enda är i självförsvar. Men det finns väl ingen annan anledning till att verkligen döda en annan människa? Definitivt aldrig åt någon. Jag blir så upprörd. Den här stackars 16åriga Therese verkade leva precis som vilken tonåring som helst att dömma av hennes blogg. Vad var det som gick fel? Varför gick det så fruktansvärt fel? Varför hände det henne? Snälla, förklara hur barn kan mörda barn? Jag förstår inte...


Att sammhället accepterar det vill jag förtydliga med att säga att jag visst vet att vi demonstrerar och det ena med det femte, men till vilken nytta? Uppenbarligen händer det ändå!! Sverige, jag, du, vi måste komma på ett sätt att förhindra barn som mördar barn. Vad är det som är fel?

Kommentarer
Postat av: M a r t i n a

jaaa det är helt otrolig! Hur har världen blitt och hur kan den bli så här idiotisk? helt sjukt !!!!1

2009-06-08 @ 16:32:34
URL: http://sunriseavenue.blogg.se/
Postat av: Heidi

body {

background: #000000 url(den bilden du vill ha!);



det ska stå längst uppe men jag vet inte vilket utseende du har i grunden

2009-06-08 @ 19:05:49
URL: http://heydi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0