Ordvända.

Igår skulle jag förklara för Emmy att jag har inte dyslexi men att jag gärna vänder på orden. Inte baklänges. Jag försökte förklara med jag krånglade till det hela tiden.

Till sist sa Emmy: Du menar som typ 'bakåt-lutad'.
Jag: Ja! Och typ 'vindtorkerutare'.

Jag brukar alltid läsa igenom mina blogginlägg för säkerhetsskull men ibland blir jag osäker ändå, eftersom jag verkligen tycker att det heter vindtorkerutare. Folk förstår ju mig, så varför egentligen ska jag behöva tänka efter så fort jag ska säga en mening? Tänka är ibland överskattat.

Exempel på andra ord jag använder mig av som övriga befolkningen i min närhet skrattar åt: bikinimask, paketbil, redigheten. De förstår ju vad jag menar. Skrattretande.

Många röda streck det blev nu under de felstavade orden. Irriterande.

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad är en bikinimask? ha ha ha skönt att det inte bara e jag som vänder ord

2009-12-04 @ 10:01:29
Postat av: hannah

härlig blogg ^^

2009-12-04 @ 19:05:12
URL: http://hannahkuusisto.blogg.se/
Postat av: Emil

Jag brukar alltid säga ångesbeslut.. hmm :)

2009-12-04 @ 20:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0