Nyårsafton.

Alla ska ha en sååå häftig kväll, med glitter och glamour, champagne och umgås med vänner, äta fint och smälla raketer. Vissa ska mysa med djuren, lugna dem en aning, vissa ska ligga med varandra, vissa blir nykära, vissa förlovar sig, vissa föder barn. Och vad ska då jag göra? Jobba hela natten. Wieehuu. Jag slipper förmodligen att ångra något jag gör i alla fall. Förhoppningsvis. Och jag kommer inte må illa imorgon. Och jag kan äta upp alla rester från idag. Och jag kan gå upp tidigt och åka sidskor. Själv.

Nu tänker ni, hur ska hon kunna gå upp tidigt om hon jobbat natten och åker direkt hem och lägger sig. Men jag kanske inte ens lägger mig, har ni tänkt på det? - Nej, jag är inte bitter.

(Och ja, jag vet att du läste "vissa ska ligga med varandra" en extra gång bara för att se ifall du läste rätt)

Kommentarer
Postat av: Em

I morgon kommer du nog på att du inte gick miste om något och sen mår du bättre än alla andra. ;)



GOTT NYTT ÅR!

2009-12-31 @ 14:43:29
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0