Min dom.

Nu är jag hemma igen och gosar med Prosit. Tack alla ni som tänkte på mig. Det resulterade i att jag slapp ta blodprov. Absolut därför. Men hon (läkaren) kom fram till att det är bihålorna som jäklas med mig plus vätska bakom örat (den skyldiga till min dåliga balansförmåga de senaste dagarna) samt en svullen näsa på grund av mitt nässprays-missbruk. Därför fick jag ett NYTT nässpray. Ett lite finare med cortison i. Man ska till och med inte använda det som ett vanligt nässpray. Nej, det finns vissa regler för hur man skall ta detta cortison. När du skall spruta i vänster näsborre då ska du använda höger hand och när du skall spruta i höger näsborre ska du använda vänster hand. Tur att jag har Nalle Puhs citat att följa (se nedan presentationen till.. hmm.. vänster?) Man ska liksom korsa händerna så strålen kommer rätt. Det, ni! Det är avancerade grejer. Dessutom får man inte glömma bort att skaka sprayen före användning.


Så mitt schema ser ut följande:
2ggr per dag i tio dagar.
Därefter en gång per dag i max tre veckor.
Känns inte så hälsosamt om jag får säga det själv. Men hej, det är inte jag som är läkare här.

(Domen som står som överskrift är alltså att jag måste använda nässpray, ingen dödsdom eller så)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0