Det här med att bryta rutiner.

Nu är det vinter. Enligt kalendern. Men när jag var liten fick jag lära mig att på vintern är det snö. Det är det inte här. Aningen motsägelsefullt.

Jag förstår inte riktigt. Jag brukar alltid bli så irriterad när lillen kommer varje, observera varje, morgon runt klockan 4 - halv 5 för att kela och gosa  medan en annan vill sova några timmar till. Igår kväll valde Prosit av outgrundlig anledning att inte sova med oss (har aldrig hänt förut) för att hitta en annan mysig plats att drömma på. Men eftersom han alltid kommer och väcker mig vid fyra, ja då vaknade jag ändå naturligtvis. Som alltid när jag vaknar mitt i natten kollar jag klockan och eftersom det var den tiden låg jag där och väntade på att han skulle komma. Men det kom aldrig någon katt. Så där fick jag ligga. Lite taskigt av honom att göra så, bryta en rutin menar jag. Emmy, du vet vad jag menar med rutiner.

Skönt att det inte gjorde något att missa skolan igår :)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Haha såklart rutiner bygger ju upp våra liv, svinigt av han att bryta en :P

2009-12-01 @ 10:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0